Dagens öppettider: Stängt

Nycklar och brickor

Extra nycklar/brickor

Behöver du fler nycklar/brickor kontaktar du Boservice. Avgiften för dessa återbetalas inte om du skulle flytta. En ny nyckel kostar 250 kr. En ny bricka kostar 200 kr.

Tappat nyckeln/brickan?

Har du tappat bort din bricka kan du komma in till vår Boservice så hjälper vi till att spärra din borttappade bricka samt beställa en ny (200kr). Samma gäller om du vill beställa en ny nyckel, då gör du det i Boservice (250kr). Kom ihåg att ta med din legitimation.
Viktigt att tänka på: Om inte samtliga utkvitterade nycklar återlämnas vid utflytt måste låsen bytas ut och du som avflyttande hyresgäst debiteras då för den kostnaden (2 000kr för cylinderlåset och 1 000 kr för tillhållarlåset/polislåset)

Aptusläsare

Våra fastigheter har det nyckelfria låssystemet Aptus som är ett väl beprövat sätt att öka säkerheten, tryggheten och servicen. Det bygger på en rund bricka. Den hålls upp mot läsaren som sitter bredvid dörren så att dörren låses upp. Brickan ersätter vanliga nycklar. Brickorna är numrerade och tappar du en bricka kan just den brickan enkelt spärras.

Många av våra portar har Aptusläsare med display för namnsökning. På inflyttningsdagen, när du hämtar ut dina nycklar och brickor, blir du tillfrågad om du vill ha ditt namn och telefonnummer i porttelefonen. Besökare kan då söka fram ditt namn och ringa upp dig via porttelefonen.

Utelåst

Har du låst dig ute? Järfällahus anlitar Järfälla Låsservice eller Norrlås. Du betalar direkt till dem om du behöver nyttja deras tjänster.

Akuta fel

Vid akuta fel och större skador, tex en vattenläcka, ringer du vår boservice på dagtid och vår jour på övrig tid. Du når båda på tel 08-580 836 00.

Om du inte kan vara hemma

Om du inte kan vara hemma när ett fel ska åtgärdas i din lägenhet är det viktigt att du lämnar nyckeln i nyckeltuben, så att våra fastighetsskötare kan komma in i din lägenhet.