Gå direkt till textinnehållet

Dagens öppettider: 08:00 - 17:00 | Lunchstängt: 11:30 - 12.15

Sök
Start » OM OSS » 2020 » Viktigt vid felanmälan och besök i coronatider

    Viktigt vid felanmälan och besök i coronatider

    Publicerad: 2020-03-23 Senast ändrad: 2020-03-24

    Järfällahus är måna om att upprätthålla vår verksamhet så bra möjligt trots situationen med coronaviruset. Vi uppmanar dig som hyresgäst att ta ditt ansvar och hjälpa oss värna och våra medarbetares och din egen hälsa.
     

    Boservice stängt för besök

    Boservice och hela vårt kontor på Drabantvägen 2 är stängt för personliga besök. 
    Välkommen att kontakta oss via Mina sidor, e-post jhab@jarfallahus.se eller tel 08-580 836 00. 
    Akuta besök som inte kan vänta, t ex om du måste hämta ut en nyckel, kan förbokas om du kontaktar Boservice.
     

    Är du sjuk, vänta med felanmälan

    Om du eller någon annan i ditt hushåll har luftvägsymptom (hosta, snuva, feber, halsont), ber vid dig vänta med felanmälan. Du är välkommen att göra felanmälan när du är frisk igen.

     

    Ställ in planerade hembesök om du är sjuk

    Om du har ett hembesök inbokad och blir sjuk, ber vi dig att kontakta Boservice och avboka. Det gäller även om symptomen är milda.

     

    Vid akuta fel

    Akuta fel åtgärdar vi alltid. Akuta fel kan vara t ex att det sprutar vatten eller att din lägenhet är strömlös. Då ber vi dig att visa hänsyn mot våra fastighetsskötare och följa deras instruktioner. Om möjligt, stanna i ett annat rum under hela besöket. Eller lämna lägenheten helt och lägg nyckeln i nyckeltuben i din lägenhetsdörr.
     

    Felanmälningar och hembesök

    I övrigt fortsätter vi att ta emot och åtgärda felanmälningar. Men vi är förstås extra försiktiga. Vi har inte personal i tjänst som är sjuka. Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och undviker nära kontakt med sjuka människor. Om vi håller oss friska, kan vi också fortsätta att ta hand om ditt hus och din lägenhet på ett bra sätt.

    Vi tackar för ditt tålamod med att det kan ta lite längre tid än vanligt att få felanmälningar åtgärdade.
     

    Mer information

    Följ de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten och Vårdguiden 1177 ger. De har också svar på de flesta frågor kring coronaviruset. På 1177 finns också ett självskattningstest du kan göra om du känner symtom. Där får du svara på frågor om dina symtom, och även veta om du behöver kontakta vården. Även på krisinformation.se finns information om viruset och vilka restriktioner som gäller.

     

    Tillsammans tar vi ansvar

    Järfällahus fortsätter att följa utvecklingen gällande coronaviruset. För att minimera smittrisken för både boende och medarbetare följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi ställs alla inför stora utmaningar just nu men tillsammans kan vi klara av situationen. Stort tack för att du är med och tar ansvar!